POLITYKA PRYWATNOŚCI – kancelariabieniek.pl

I. DEFINICJE

Administrator – Kancelaria Adwokacka i Doradztwa Podatkowego Bartłomiej Bieniek, ul. Ogrodowa 4 lok. 5, 15-011 Białystok, NIP: 7162834207, REGON: 520392227.

Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy itp., przetwarzane przez Administratora.

Podmiot Danych – osoba fizyczna, której Dane Osobowe przetwarzane są przez Administratora.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

II. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADMINISTRATORA

Administrator oświadcza i zapewnia, że w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą przetwarza Dane Osobowe w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami RODO.

Administrator zapewnia rzetelność, zgodność z prawem oraz przejrzystość przetwarzania Danych Osobowych. Administrator, w zakresie w jakim jest to wymagane przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, informuje Podmioty Danych o sposobie przetwarzania ich Danych Osobowych, w tym o celach i podstawach prawnych ich przetwarzania.

Administrator przetwarza Dane Osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do realizacji celów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, w szczególności w celu świadczenia usług prawnych i doradztwa podatkowego.

III. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM

Kontakt z Administratorem we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Danych Osobowych możliwy jest poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail: biuro@kancelariabieniek.pl.

IV. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

IV.1. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELU WYKONANIA ŚWIADCZONYCH USŁUG

Administrator przetwarza Dane Osobowe w celu należytego i starannego świadczenia usług prawnych i doradztwa podatkowego, w tym świadczonych na podstawie umów zawartych pomiędzy Administratorem oraz Podmiotami Danych (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do realizacji umowy.

W takich przypadkach Administrator informuje Podmiot Danych o przetwarzaniu jego Danych Osobowych podczas pozyskiwania takich Danych Osobowych lub w inny sposób, przewidziany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. W przypadku różnic w informacjach przekazywanych przez Administratora podczas pozyskiwania Danych Osobowych z informacjami zawartymi w niniejszej Polityce Prywatności, zastosowanie mają informacje przekazywane podczas pozyskiwania Danych Osobowych.

IV.2. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU INTERNETOWEGO ADMINISTRATORA

Dane Osobowe Podmiotów Danych korzystających z serwisu internetowego Administratora (www.kancelariabieniek.pl), w tym w szczególności identyfikatory internetowe, takie jak numery IP oraz inne informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies i podobnych narzędzi, przetwarzane są wyłącznie:

  1. w celu umożliwienia korzystania z serwisu kancelariabieniek.pl oraz udostępniania treści zgromadzonych w serwisie – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  2. w celach statystycznych i analitycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania Danych Osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu analizy aktywności użytkowników serwisu kancelariabieniek.pl (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W zakresie realizacji celu statystycznego i analitycznego, o którym mowa powyżej, Administrator korzysta z narzędzia Google Analytics. Szczegółowe informacje na jego temat, w tym informacje dotyczące przetwarzania danych, znajdują się pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl&ref_topic=2919631.

Administrator jednocześnie zapewnia, że Dane Osobowe przetwarzane w wyżej wskazanym zakresie nie umożliwiają Administratorowi bezpośredniego zidentyfikowania Podmiotów Danych.

IV.3. KOMUNIKACJA Z ADMINISTRATOREM

Dane Osobowe Podmiotów Danych komunikujących się z Administratorem – w szczególności za pośrednictwem adresu e-mail Administratora – przetwarzane są w celu rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja pomiędzy Administratorem i Podmiotem Danych. W tym zakresie podstawą prawną przetwarzania Danych Osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na komunikacji z Podmiotami Danych, w tym prowadzeniu i archiwizowaniu korespondencji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Podanie Danych Osobowych przez Podmiot Danych, w tym w szczególności adresu e-mail, jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadawane Administratorowi pytanie. Niepodanie Danych Osobowych skutkować będzie brakiem możliwości udzielenia takiej odpowiedzi.

IV.4. PRZEKAZYWANIE INFORMACJI HANDLOWYCH

Administrator może przetwarzać Dane Osobowe Podmiotów Danych, które wyraziły zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną, w celu informowania o produktach i usługach Administratora. W tym zakresie podstawą prawną przetwarzania Danych Osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na promocji usług Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku z wyrażoną zgodą na przesyłanie informacji handlowych.

Podanie Danych Osobowych przez Podmiot Danych, w tym w szczególności adresu e-mail, jest niezbędne do przekazywania informacji handlowych przez Administratora. Niepodanie Danych Osobowych skutkować będzie brakiem możliwości przekazywania informacji handlowych.

IV.5. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W INNYCH CELACH

Administrator może przetwarzać Dane Osobowe w innych celach, niż wskazane wyżej, w szczególności:

  1. w celu realizacji bieżącego kontaktu biznesowego – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości realizacji kontaktu;
  2. w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  3. w celu wykonywania zawartych umów, organizowania szkoleń, a także współpracy z dostawcami i innymi podmiotami współpracującymi z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. b ora art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  4. w celu obsługi księgowej – podstawą prawną przetwarzania jest realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  5. w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości obrony swoich praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

V. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane Osobowe przetwarzane w wyżej wskazanych celach przechowywane są przez okres realizacji odpowiedniego prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu Podmiotu Danych wobec przetwarzania Danych Osobowych lub do momentu zakończenia realizacji Umowy. (zob. rozdział „Uprawnienia Podmiotów Danych” poniżej).

Okres przetwarzania Danych Osobowych przez Administratora może zostać odpowiednio wydłużony, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami lub jeżeli taki wymóg wynikać będzie z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

VI. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH INNYM PODMIOTOM

Administrator może przekazywać Dane Osobowe podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi informatyczne, wykorzystywane w celach związanych z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą, w tym w szczególności usługi poczty elektronicznej oraz usługi związane z utrzymaniem serwisu kancelariabieniek.pl.

Administrator dba o to, aby podmioty, o których mowa powyżej, uzyskiwali dostęp do Danych Osobowych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do świadczenia usług na rzecz Administratora, a także aby zapewniali adekwatny stopień ochrony powierzanych im Danych Osobowych.

Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych swoim pracownikom oraz innym podmiotom świadczącym usługi doradztwa prawnego, podatkowego lub rachunkowo-księgowe, współpracującym z Administratorem, w celu realizacji świadczonych usług, wykonywanych w ramach prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. W każdym przypadku podmioty te będą zobowiązane do zachowania poufności Danych Osobowych Podmiotów Danych oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony Danych Osobowych oraz odpowiednimi instrukcjami Administratora.

Administrator może również przekazywać Dane Osobowe organom administracji publicznej, służbom państwowym i sądom w ramach wykonywanych przez te podmioty czynności, uprawnionym do żądania ujawnienia takich Danych Osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.

W razie gdyby w ramach świadczenia przez Administratora usług konieczne było przekazanie Danych Osobowych do państw trzecich znajdujących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, Administrator dokona odpowiednich działań, aby takie przekazanie Danych Osobowych odbywało się z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony i bezpieczeństwa przetwarzania Danych Osobowych przewidzianych w przepisach RODO.

VII. UPRAWNIENIA PODMIOTÓW DANYCH

Niniejszym Administrator informuje o prawach, jakie przysługują w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych, o których mowa w RODO. Podmiot Danych uprawniony jest do:

  1. żądania dostępu do jego Danych Osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, zgodnie z właściwymi przepisami RODO;
  2. prawo przenoszenia Danych Osobowych w przypadkach i zasadach określonych przepisami RODO;
  3. prawo cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie Danych Osobowych (o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem;
  4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego Danych Osobowych. Jeżeli sprzeciw dotyczyć będzie przetwarzania Danych Osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego (zob. rozdział „Przekazywanie Informacji Handlowych” powyżej), Administrator zaprzestanie przetwarzania Danych Osobowych objętych sprzeciwem. W innych przypadkach Administrator zaprzestanie przetwarzania Danych Osobowych objętych sprzeciwem, chyba że Administrator wykaże istnienie wyraźnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami;
  5. do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do spraw związanych z ochroną danych osobowych. Organem sprawującym nadzór na przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych w Rzeczypospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego dane kontaktowe znajdują się pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

Wszelkie żądania w stosunku do Administratora związane z przetwarzaniem Danych Osobowych, w tym w szczególności dotyczące realizacji uprawnień przysługujących Podmiotom Danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zgłaszać można przez kanały wskazane w rozdziale „Kontakt z Administratorem” powyżej.

Podanie danych jest dobrowolne, ale bez podania danych osobowych Administrator nie będzie mógł należycie realizować swoich usług, w szczególności w zakresie usług prawnych i doradztwa podatkowego. W przypadku podania danych w celach marketingowych, podanie danych jest dobrowolne.

VIII. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności może być aktualizowana, w szczególności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych.